«Վաղուց ժամանակն է, որպեսզի Ալլա Պուգաչովան ճանաչվի որպես օտարերկրյա գործակալ և զրկվի Ռուսաստանի Դաշնությունում իր ամբողջ ունեցվածքից՝ Ռուսաստանի Դաշնության զինված ուժերը վարկաբեկելու և արևմտյան քարոզչության օգտին աշխատելու համար»,- հայտարարել է ՌԴ Պետդումայի պատգամավոր Ալեքսեյ Ժուրավլյովը։ Ավելի վաղ Պուգաչովան Instagram սոցիալական ցանցում Կիևի մանկական հիվանդանոցի վրա հրթիռի խոցման մասին գրառում էր արել։               
 

Ծիծաղի գյուտը հայ գրականության մեջ

Ծիծաղի գյուտը հայ գրականության մեջ
18.09.2023 | 11:05

Ի՞նչ մեծ գյուտ արեց Կոլումբոսը, որ Ամերիկան գտավ: Եթե նա չգտներ՝ ներկայիս մեր սավառնակները մի ժամում կգտնեին:

Մեծ գյուտ կատարեց Հակոբ Պարոնյանը, որ դարերով լացող հայ ժողովրդի երեսին ծիծաղ բերեց:

Մի գյուտ, որ ոչ մի սավառնակ չէր կարող անել:

Պարոնյանից առաջ, հայ ազգն իր անկախությունը կորցնելուց ի վեր, ամբողջ 400 տարի լաց եղավ, որ քրիստոնյա մեծ պետությունները լսեին և իրենց անկախություն տային, առանց նկատի ունենալու այն, որ Քրիստոսն ասել է՝ «ով երկու անկախություն ունի՝ մեկը չունեցողին տա», և չի ասել՝ մեկ անկախություն ունեցողը այն նվիրի հայ ազգին:

Խե՜ղճ մեծ պետություններ, ի՞նչ կարող էին անել:

Ու հայ ազգը, այս իմանալով հանդերձ, իր լացը ոչ միայն չէր մեղմում, այլև ձայնը ավելի էր բարձրացնում:

Հարց: Կարո՞ղ ենք բնական համարել այն լացը, որ 400 տարի է տևում: Ո՞վ է տվել այդքան արտասուք մարդուն:

Երեխան, երբ իր պահանջը լացով է ուզում անցկացնել, որոշ ժամանակ լալուց հետո, երբ տեսնում է, որ մայրը իր ուզածը չի տալիս, այնուհետև շարունակում է կեղծ լաց... աչքերին թուք քսելով:

Այո, երբ լացն այսքան երկարում է, դառնում է միտումնավոր և արհեստական ձև է ընդունում:

Ձայն կա՝ արտասուք չկա:

-Ո՞վ արհեստականորեն լացուց հայ ազգին:

-Իր բանաստեղծները:

Գամառ-Քաթիպան իր լեզվով խոստովանում է այն: Նա ազգին ասում է. «Պզտիկ տղա, չեմ օրորի օրորանդ, որ դու լաս»...

Ու ես վախենում եմ, որ նա ոչ միայն չի օրորում, որ լաց լինի երեխան, այլ տակից էլ կսմթում է խեղճ երեխային, որ ավելի ձայնը բարձրացնի...

Այն մարդը, որ դիտմամբ լացացնում է մի ազգի, նրանից ամեն բան սպասելի է:

«Ծիծեռնակի» հեղինակ Դոդոխյանը Դորպատի համալսարանում սովորում է: Փոխանակ ավարտելու և գալու իր հորն ուրախացնելու, ծիծեռնակին է ուղարկում և պատվիրում է ասել հորը, որ «լաց լինի իր անբնախտ որդու վրա»...

Ո՞ւմն է պետք այսքան լացեր: Չէ՞ որ մեր ազգը ուրիշ լալու տեղ էլ ունի: Նա, որպես հավատացյալ ժողովուրդ, լաց է լինում նաև Աստծո առաջ և արքայություն խնդրում:

Ահա ձեզ մի «պզտիկ տղա», որ մի աչքով լալիս անկախություն է ուզում, մյուս աչքով՝ արքայություն:

Եվ այս այն ժամանակ, երբ ոչ երկնքում Աստված կա, ոչ էլ Եվրոպայում՝ քրիստոյնա պետություն:

Այստեղ խոսքս ուղղելով քեզ ասում եմ, ո՜վ Գամառ-Քաթիպա, լացող երեխային խաղալիք են տալիս և ոչ թե անկախություն: Ահավասիկ 1918 թվին մի այդպիսի խաղալիք անկախություն տվին հային: Նշանավորելու համար, իր չունեցած վառոդով թնդանոթ կրակեց օդում այդ «անկախ» կառավարությունը, պարլամենտ ստեղծեց, մինիստրներ, ծերակույտ, լորդերի պալատ: Բայց այս բոլորը որովհետև կատարվում էր այն ժամանակվա միակ թատրոնի շենքում, շուտով վարագույրն իջավ, խաղը վերջացավ, ծերակույտականները կուլիս քաշվելով հանեցին իրենց կեղծ մորուքները և երիտասարդ դառնալով ճղեցին արտասահման:

Հետո՝ դու սրան մտիկ:

Չնայած տրվածը մի խաղալիք անկախություն էր, բայց այնուամենայնիվ Պողոս փաշան և Ահարոնյանը իրար ձեռքից խլխլում էին, ցուցաբերելով մեր նախնի նախարարների անհաշտությունը:

Քե՛զ եմ հարցնում, ո՜վ մեծ բանաստեղծ, արժե՞ր այս բոլորի համար լացացնել քո «պզտիկ տղային»:

Ո՛չ: Դու պիտի օրորեիր երեխային, որ քներ, մեծանար, մարդ դառնար և խելոք մի բան մտածեր:

Այս բոլորն ինչո՞ւ եմ ասում:

Ասում եմ, որ ցույց տամ Պարոնյանի մեծությունը:

Մեծ երգիծաբանը միայն կարող էր ի ծնե լացող մեր ազգի երեսին ծիծաղ բերել:

Իսկ եթե ժպիտն ու ծիծաղը համարենք կյանքի միակ նշանները, ուրեմն, Պարոնյանը մեր լացող ազգին մի նոր կյանք պարգևեց:

Միջնադարից հետո՝ վերածնունդ:

Ու հայ ազգը, Պարոնյանի ժամանակից սկսած, ամբողջ 120 տարի ծիծաղում է:

Ու երջանիկ է շատ:

... Միայն մի շա՜տ փոքրիկ նկատողություն: Ներկա հայ ընթերցողը ծիծաղելու համար պիտի 120 տարի ետ գնա, մինչև Պարոնյանը ու նոր ծիծաղի՝ դարձնելով այն պատմական ծիծաղ:

Երիտասարդ ընթերցողի համար հեռավորությունը մեծ չի, նա հեշտությամբ այդ տարածությունը կտրում է: Բայց արի տես, որ ծերունի ընթերցողի համար այդ խիստ դժվար է:

Նրան հարկավոր է մի քանի ծիծաղի կայարաններ՝ Պարոնյանին հասնելու համար:

Չեմ հասկանում, թե ինչո՞ւ չկա:

Ո՞ր դարում մեր մեջ պակասել են Աբիսողոմ աղաներ, Մանուկ աղաներ, մանավանդ Բաղդասար ախպարներ:

Ո՞ւր են Պարոնյանները:

Չէ՞ որ նա հետագա երգիծաբանների գործը հեշտացրեց: Նրանք խնդացնող երեսին լրացուցիչ խինդ պիտի առաջացնեին՝ ինչո՞ւ չկան: Ոչ մի ծեր այդքան ճանապարհ չի կտրի ծիծաղի համար:

Իսկ ծերն անպայման ուզում է մեռնելուց առաջ ծիծաղած լինել... իր անցած կյանքի վրա:

Լեռ Կամսար

1963թ.

Ռուզան Ղազարյանի (Ruzan Kazaryan) ֆեյսբուքյան էջ

Դիտվել է՝ 7653

Մեկնաբանություններ